onsdag 5 augusti 2009

Dykning och heldag pa mopederna




Da kom en dag da jag har valt att lamna Johan for sig sjalv pa resdorten och ta mig ut och dyka.. .Det var en heldag pa bat med 3-4m hoga vagor som slog over baten pa vagen ut och gav mkt saltsmak i munnen. Da vi bara var 4 dykare ombord sa delade vi baten med ca 25 st glada snorklare och batakare. Sjosjukan gick som en lopeld over baten och nar jag sett ca 15 st krakas i sma pasar sa fick aven jag skicka ut skallen over relingen for att rensa kroppen lite.


Dyken i sig var som att simma i akvarier och det fanns hur mkt fina fiskar som helst att se. Ett antal muranor och baracudor uppblandat med hur mkt fargglada akvariefiskar i storlekar upp till 40cm hann jag med pa 2x50 min dyk i 28 gradigt vatten.

Val tillbaka pa resorten tog vi ett snabbt beslut pa att hamta utt mopeder for resterande dagar och aka ner till Buddha wiev for att ata igen. Fick ett av de trevliga borden dar man sitter over havet med ett glasbord och fotterna over vattenytan. At jattegod snapper och nagon flaskwok

Idag har vi ater gjort Koh Chang pa dessa mopeder som man kan hyra for inga pengar alls. tog oss norr over hela on ner till en fin sandstrand och ett trevligt lunch-hak. Att vagarna knappt skulle raknas som ko-stigar hemma i Sverige spelar ingen roll for dessa moppar dom bara gar och gar.

Mitt i ingenstans i en liten liten by paserade vi detta tempel vilket sag ut att hora till nagon form av munkkloster da det fanns gott om dessa herrar i orange klader.


En liten bild pa tva nojda herrar pa sina farkoster pa vagen hem innan det skulle avnjutas en ol pa altanenen innan middagen....




Inga kommentarer: