söndag 9 augusti 2009

Lata dagar, bussresa och tokshopping!!


Sista dagen pa Resorten tog vi en heldag vid poolen med allt det kan innebara solade badade och varsin timma massage vilket ar att rekomendera pa dessa stallen kostar nastan inget och ar sa skont.

Som ni ser sa var det heller inte speciellt oveerbefolkat i poolen utan man fick den plats man ville. Hade mest sallskap av ett Koreanskt par som vi samtalade ytterst svart med tecken och deras knagliga engelska. Men hon var valdigt fortjust i vara bla ogon som hon aldrig sett innan..

Nar vi dagen darpa invantade taxi for att ta oss mot hamnen for vidare transport mot Bangkok dok denna lilla apa upp och satte sig till ratta.
Komunikationen i detta land ar ganska bristfallig vilket gjorde att vi var 6 resenarer som undrade varfor inte var buss fanns pa plats och att det dok upp en ansvarig snubbe for den 15 min efter avgang?? Han hade heller ingen forklaring utan bara log och sa late late.. 40 ,in efter utsatt tid satt vi pa bussen vilken vi hade uppfattat som en 3h tur men var en 6h tur med diverse omvagar for att hamta folk pa annat hall. Val framme i Bangkok fick vi tag pa en Taxi och tog oss till det hotell vi bodde pa nar vi landa. En svang runt kvarteret for att kolla lite och ata en ol innan sangen.

Efter frukosten sa tog vi beslut om att hitta oss ett battre hotell som hade skonare sangar och en tyst AC (blivit bortskamda pa Wara Pura) Sa checkade in pa ett lite dyrare men battre hotell for de sista natterna innan vi kastade oss ut i shoppingen... Hamnade pa MBK vilket ar 6 vaningar med allt.. Det handlades Pikeer, jeans, klocka, resvaska mm och for att fylla den nya resvaskan inklusive den kostade vi pa os nastan 3000 skr. Hem o vila en svang innan Mat och mot nattmarknaden i Patpong dar saljs allt och da menar jag allt. Blev ett balte lite slipsar prydnadsfigurer. Det star i guidebockerna att man maste pruta. Men hur mkt?? Min filosofi ar att om jag ser ilska i deras ogon och vi ar under en tredjedel av utgangspriset har dom frotfarande tjanat en slant... :) Att jag sen ar sa lik J-O Waldner visste jag inte for jag blev hela tiden bjuden till Ping-Pong klubbar men hade inget racket med mig sa hoppade det.. En ol och sangen. Nu bara dagar kvar till hemfard....



1 kommentar:

Henrik sa...

Vi var också på MBK när vi var där, helt galet stort.