lördag 17 januari 2009

2 slappardagar i Melbourne


Torsdag morgon och jag vaknade av att Jocke sa att det blir ingen simning idag jag har ont från seglingen. Så lite mer sova innan det var frukost. Fick en guidening av city via kartan av Ella så jag skulle hitta dit och ta mig runt.
Gick ner till tramen (spårvagn) och det finns en gratis som bara går krin city så det var bra tog den till mittistan och började min runda i centrum. Finns mycket kul arkiketur i denna stad


det blev några timmar och lite turistshoppande till vissa få utvalda hemma vid :)
När jag var väl hemma så fixade jag lite med vykort som jag pysslade ihop i datorn med lite bilder jag tagit under resans gång.
Jocke kom från jobbet och vi stack iväg en sväng så han fick en massage för han hade fortfarande ont i kroppen och jag o ella kollade butiker. Såg en film o slappade på kvällen.
Fredag morgon simmade vi igen 1000m redan vid kl 7. Frukost och lite slappande innan Ella släppte av mig vif South Melbourne market, där shoppade jag grönsaker o kött för att fixa en middag till kvällen.
Tog sen tramen til St Kilda för att se hur stranden var idag men det var nästan storm så jag bestämde mig för att ta en låååångpromenad hem.
Tog 1½ timma + lunchrast så det var skönt.
När Jocke kom från jobbet gick vi till city för lite shopping som han behövde. Väl hemma så fixade jag med mat och sånt medans värdparet fick göra vad dom ville.
Hade köpt en massa grönsaker så det blev rödbetor, lök, paprika, och broccoli till oxfilé som vi grillade.
Efter det så dog alla tre i soffan efter ett tag...






1 kommentar:

TvillingTur sa...

Då passar det ju bra att tacka för vykortet i just det här inlägget. Lycka till med surfingen på söndagen. -tobias.