onsdag 7 januari 2009

Adelaide/Glenelg en laidback del av stan..

Kom till Adelaide Beach hostel redan vid 10 på fm och fick reda på att incheckning var tidigast kl 13.00. Ja pigg var man ju inte efter nattens bravader så det blev en långpromenad längs med gatan och kollade in lite butiker mm. Gick även strandpromenaden och så införskaffade en keps då turisthatten gav upp och började tappa tyg och foder från insidan vilket gjorde att man såg lite kul ut när man tagit av den. Hamnade sen på Cafét där jag skrev ner om gårdagen och fikade o skrev lite.
Checkade in och bäddade innan jag nästan däcka på sängen. Men tog mig upp och in till city för att se vilken buss jag skulle ta på fredag till Kangaroo Island för min weekendtrip till outback-ön. På tåg stationen och bussinformationen tittade dom mest konstigt på mig och hänvisa till en resebyrå men trodde nog att jag var sent ute. Satan… Men klev in på citycenter Travel och hamnade vid ett skrivbord med Russell Thronton som bara log och sa no worries we fix.
10 min senare hade jag en resplan med upphämtning på mitt hostel 06.45 på fredag med transport färja och även en heldag med guide på ön innan jag blir avsläppt på mitt boende där. Samt att dom även hämtar mig och för mig tillbaka till verkligheten på måndag morgonen. Fanns ju bara ett problem mitt kort låg kvar i packningen på rummet.. Återigen ett smile o No Worries just call me before 5 and I fix it over the phone... Tack Russell du är dagens hjälte och jag kommer nog maila honom ett tack när jag varit där ute.
Resten av dagen ägnades åt att hänga vid stranden och känna på solen lite. Käkade på grannhaket till hostelet och hämtade upp bok nr 3 för resan då The Dirt just avslutats gick ner till stranden och hittade ett skönt ställe i solen där jag satt o läste och följde solnedgången. Fick svar på att den där funktionen i klockan som talar om när solen går upp o ner stämde på minuten ikväll ganska fascinerande tycker jag som gillar prylar.. Tänkte avsluta kvällen med en film efter att jag plitat ner dessa rader… blev Stop-Loss Amerikansk krigsfilm om vad som händer efter Irak med de stackarna som varit där.

Inga kommentarer: