torsdag 8 januari 2009

En slapp dag på stranden bara

började dagen med lite mer än ! timmas promenad i så högt tempo du kan ha i flip-flops på swtranden men det var skönt. Sen en sväng till fruktaffären för att införskaffa en påse till frukost. Idag blev det persika, mango, banan och Kaffe till frukost. Mango o persikan här nere är bara så god.
Sen tog jag mig de 200 m till stranden och la mig skönt till rätta på stranden med en bok sol och ett schysst skvalpande från havet som är lite kallare här ner än i Sydney håller ca 21-22c. Efter några timmars badande och solande så blev det dax för en promenad och att slå sig ner i skuggan ett tag. Gick tillbaka till hostelet lämnade lite prylar där och gick ner till en av alla glassbutiker på gatan utanför. Denna hade alla Ben Jerrys sorte men såg inte namnet.. Men gott var det och trevliga priser ca 35,- för en jättestrut.
Sen blev det dax för stranden igen innan jag tog mig hem för en dusch och sen en promenad till detta café igen som erbjuder fri WiFi till alla kunder en kaffe 4.2 aus$ istället för 5 aus$ på hostelets sunkiga burkar. Får bli en bit mat och tidig kväll idag då jag blir hämtad innan 7 imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare mannen!

Så kul att kunna följa din åktur! Ska bli riktigt intressant.

Synd att jag missade dig innan du åkte, men du får ta med dig fotoalbumet till Linköpings sedan, så står jag för drickat och du för historierna. =)

Sköt om dig!

TvillingTur sa...

Igår spenderade Svante hela dagen i sin stickade tröja han fick av dig i treårspresent. Vi är liiiite avundsjuka på temperatursskillnaden oss emellan.

-tobias.