onsdag 21 januari 2009

En VARM dag i Melbourne!



Vaknade upp lite seg efter gårdagens tennisdag med hela dagen i solen vilket kändes i kroppen. Simmade med Jocke o Ella innan frukost sen gav jag mig iväg på en längre promenad i värmen ner till hamnen och stranden. Idag var det riktigt hett och det rann om kroppen. LA mig en stund på stranden men det blåste från havet så att varm sand blästrade kroppen gick och la mig i lä men där var det så varmt att man brände sig på handduken efter att man varit i havet. 40c gör att om du reser dig i vattnet och går mot stranden så är överkroppen torr innan shortsen hunnit ur vattnet. Satte mig en sväng i skuggan o läste innan jag tog en kort sväng i city innan jag gick hemåt hemma vid 16 och då var Ella uta o for så jag la mig till rätta på en bänk utanför huset och njöt av den avtagande värmen innan Jocke kom från jobbet. Vi tog oss sen till en Vietnamesisk restaurant för middag riktigt bra mat där. Åt biff som fräste på järntallriken när den kom in och anka samt pekinganka till förrätt. sen blev det Tv och glass i soffan innan vi dog för dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där la du upp bara för att retas...