måndag 5 januari 2009

Blev återigen en ganska tidig kväll då jag vaknat väldigt tidigt på morgonen. Men denna natt fick jag sova utan störande rumskamrater så det var skönt.
Vaknade tidigt och var klar efter frukost och packad strandväska vid 8 redan så jag tog en promenad mot hamnen som ligger drygt 2 km bort och hoppade på en färja till Manly som är en liten ö och förort till Sydney.
Där tillbringade jag i stort sätt hela dagen med att bara vara på stranden och i havet där det idag var stora vågor och man kände av strömmarna ganska väl i vattnet.
Efter några timmar började solen kännas ganska väl och det var dags för en paus. Tror att jag idag smort in mig 5-6 gånger i faktor 30+ och det känns ändå i skinnet o kroppen.
Gick ett varv kring citykärnan vid Manly beach kollade i butiker och höll mig i skuggan. Provade en Aussie-kebab till lunch och den fick klart godkänt både till smak o pris. Gick sen ner på stranden igen för att återigen bara slappa läsa o bada lite nu var strömmarna värre och det började även blåsa så alla blev vänligen men bestämt uppkallade ur vattnet av Lifeguards som hela tiden finns på stranden och i vattnet med både scooter och på surfingbrädor. Alltid med sin visselpipa till hands för att hjälpa och tillrättavisa folk om var de får och inte får vara. Satte mig i skuggan framåt eftermiddagen och läste innan jag gick till färjan för att ta mig tillbaka till Sydney då märktes vinden av och det gungade betydligt mer än på vägen ut på morgonen. Gick tillbaka via city och dessa 2 km blev nog längre då jag kollade in i lite affärer o köpcentrum. Stannade även o svalkade mig på en irländsk Pub med en Guinness.
Tillbaka på hostelet för en dusch och hårklippning lika bra att ta bort allt för när det är mellan 3-5 mm går det inte att smörja in sig med solskydd så det fick bli kortast möjliga med maskinen. Efter det har kvällen ägnats åt lite TV och allmänt slöande och ska väl snart avslutas i sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är elak du Vad sa vi om håret? Inte annat än att jag blir avis på värmen Kramis