söndag 4 januari 2009

Sydney Turist på heltid

Vid 2.00 kom mina rumsdelare in och ja ajg vet inte vad de hade styrt med för dom fick inte upp dörren utan det blev att klättra ner o öppna åt dom ..Dom bad om urskt och försökte att viska till varandra det var 2 par + 1 kille och dom var inte riktigt sams om samma saker något av paren så det fördes livliga diskusioner viskandes.. När kl var 06.30 så klev jag upp oo väsnades lite med att skrammla med mina saker och frukostbestyr. Käkade o smorde in mig i massa solskyddsfaktor innan jag gav mig av på en turistvandring.
Gick till andra sidan city och beskådade operahuset som en riktig turist. Även Harbour Bridge fick sig en fotostudie. Gick vidare ut med vattnet ochj kom fram till Darling Harbour där jag bestämde mig för att besöka Sydney Wildlife World.



Där inne fanns det alla möjliga djur av alla de sorter så om jag nu missar några nästa helg på kangaroo island så har jag ju sett det mesta fast på ett Zoo.

Var även sen på National Martime Museum som hade lite utställningar om vattensport mm.. Det var fri entré och jag behövde svalka mig perfekt.

Strosade runt i ett shoppingcentrum och kollade lite.

Sen flög den stora turistdjävulen i mig så jag hoppade på en busstur runt hela stan där man satt fint i en dubbeldäckare utan tak och lyssnade på guiden. Så nu har jag paserat alla sevärdigheter på en timma. Kunde sen byta buss på centralen och ta den andra rundturen som går till Bondi beach vilket var en trevlig trip. La mig på stranden i ca 2 h och badade lite i det blåa vattnet. (hörde jag -15c hemma) Hamnade bredvid en tjej på stranden och hon var snäll och höll koll på min väska medans jag badade visade sig sen att hon var från Helsingborg och pluggade i Sydney. Så jag fick lite bra tips på vad jag kan hitta på i närheten. Imorgon blir det Manly en liten ö utanför med fin strand och annat att se. Nu ska jag se till att få i mig lite mat så jag inte svälter ihjäl det är jobbigt att vara heltidsturist i solhatt och allt..






2 kommentarer:

Jill sa...

Åh... Kangaro Island är helmysigt. Jag var där för snart 5 år sedan och jag kan varmt rekommendera det. Se upp för kängurur och wallabies om du kör bil i mörkret!

Ha en härlig fortsatt resa!

Kram från Jill

TvillingTur sa...

Vem skulle vara avundsjuk på god öl, högsommarvärme, sköna havsbad och spännande städer på andra sidan jorden? Det förstår jag inte alls vart du fått det ifrån?
Jag har just satt på långkalsongerna för att strax ge mig ut till en lekpark med Svante och hans kompis. Dina handledsvärmande julklappar kommer iallafall till användning ska du veta.

-tobias.