lördag 10 januari 2009

Kingscote Kangaroo Island

Lördag morgon, började dagen med en timmas promenad ut med kusten och bara njöt av tillvaron. Käkade bacon o ägg o massa frukt till frukost. Såg lite tråkigt ut då det verkar som alla aktiviteter på denna ö måste bokas i förväg. Så när jag efter att varit och kollat alla butiker ringt en snubbe som har 4-hjulings safari som ansåg att jag skulle ta mig till honom 4 mil bort så provade jag Simon en lokal kille som hade en lapp på hostelet Billiga ö-turer ring mig. Han lovade att visa mig allt på ön samt ta med mat. Så jag gjorde uppe n tid vid 8.30 söndag morgon med honom.
Resten av dagen låg jag i solen kollade in Memorialpark (platsen där de första människorna kom i land på södra Australien)
Tillbaka på hostelet bok o sol tills Marcus o Amanda kom tillbaka och vi lagade till deras Squid (typ av bläckfisk) som Marcus fiskat dan innan. Smakade gott. När Brian kom tillbaka så gick vi via bottleshoppen till kajen och fiskade alla 5 då det kommit en Ozzie tjej med. Käkade en skaldjurspasta på restaurangen. Innan det blev sängen.

Inga kommentarer: